LA FALTA DE CITES PRÈVIES D'ESTRANGERIA DEIXA INDEFENSOS MILERS DE TREBALLADORS I TREBALLADORES

En el marc de la celebració avui del Dia Internacional del Migrant, l’AMIC-UGT de Catalunya exigim a l’administració una actuació urgent davant del col·lapse per aconseguir cita prèvia per a la renovació de les autoritzacions de residència i treball de treballadores i treballadors estrangers.

La dificultat d’obtenir aquestes cites d’estrangeria pot comportar que treballadors pendents de la renovació de la seva autorització de residència i treball no puguin renovar contractes temporals o fer la conversió de contractes temporals a indefinits. I més greu encara, pot comportar el risc de l’extinció de la seva relació laboral.

La falta de cites prèvies és un problema que des de fa uns anys diverses organitzacions i institucions venim denunciant. Creiem que l’administració ha de garantir el dret dels ciutadans i ciutadanes a demanar i obtenir en temps i forma una cita per a la realització dels seus tràmits, que sens dubta són imprescindibles perquè a una persona estrangera que viu i treballa a Catalunya pugui viure amb dignitat i sense por. Una democràcia que no garanteix la igualtat d’oportunitats entre els ciutadans, hagin nascut on hagin nascut, és una democràcia que es degrada.

En el marc del Dia Internacional del Migrant (18D), des de l’AMIC-UGT de Catalunya reivindiquem el reconeixement de la diversitat, les aportacions que fan a aquesta societat, drets laborals, socials i polítics amb la finalitat d’aconseguir una societat més justa, inclusiva i pròspera.

Barcelona, 18 de desembre de 2019

COMMEMORACIÓ DIA INTERNACIONAL DEL MIGRANT

11_premi_del_consell_municipal_dimmigraci.jpg

El proper 18 de desembre se celebrarà el Dia Internacional de les persones migrants, una diada proclamada per l’Assemblea General de les Nacions Unides el 4 de desembre de l’any 2000, davant “l’interès de la comunitat internacional en protegir efectivament i plena els drets humans de totes les persones migrants, i destacant la necessitat de seguir tractant d’assegurar el respecte dels drets humans i les llibertats fonamentals de totes les persones migrants”.

Aprofitant aquesta diada, la tarda del dia 18, a les 18h, tindrà lloc un acte commemoratiu al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona, on es farà el lliurament de l’11è Premi del Consell Municipal d’Immigració (CMIB).

En l’edició d’enguany, el premi vol promoure el reconeixement de projectes o treballs d’especial interès en relació a la temàtica “Persones migrades i envelliment”, i en aquest sentit, l’acte inclourà un col·loqui amb testimonis de persones grans migrades i la projecció d’un reportatge sobre els projectes presentats al Premi, així com l’actuació musical de Xin Chuan Ye, amb instruments tradicionals xinesos.

Si voleu assistir a l’esdeveniment, cal confirmar la vostra assistència a l’adreça de correu electrònic  Aquesta adreça de correu electrònica està protegida contra els robots d'spam, necessites activar Javascript per veure-la .

TROBADA BCN CIUTAT DIVERSA, 17 DE NOVEMBRE

trobada_dentitats.jpg

Les entitats que conformem el Consell Municipal d’Immigració de Barcelona i l’Ajuntament d’aquesta ciutat, us convidem a la Trobada BCN Ciutat Diversa que tindrà lloc el proper diumenge 17 de novembre,
de 11 a 19 hores al Passeig de Lluís Companys- Arc de Triomf.

La Trobada BCN Ciutat Diversa és una diada festiva i reivindicativa adreçada a tota la ciutadania per mostrar, compartir i gaudir la diversitat de la nostra ciutat.

Enguany, el tema central de l'any que treballa el Consell és  Persones migrades i envelliment. Estarà present en la Trobada, junt amb moltes activitats lúdiques i participatives a l'entorn dels eixos del Consell: interculturalitat, drets, igualtat, diàleg i sobretot, Festa! El Programa el podeu consultar en digital, o en paper el dia de la Trobada.

A l'escenari i a les diferents carpes o espais hi trobareu més de 80 activitats: actuacions musicals, ludoteca, col·loquis, exposicions, photocalls, tallers, jocs interactius...  per a infants i adults, i molt més!

Visita l’estand d’AMIC-UGT!  Participa al nostre concurs “Què saps de drets laborals i de l’envelliment actiu?”

T'hi esperem!

#BCNCiutatDiversa