ÉS L'HORA! A LA VAGA GENERAL PDF Imprimir a/e

cartell_conjunt_vaga_29-s_web.jpg

Les organitzacions sindicals convocants d’aquesta vaga general UGT, CCOO USOC i Intersindical CSC de Catalunya, així com els treballadors i les treballadores immigrants, rebutgem les polítiques  socials i laborals que estan suposant una retallada del nostre sistema de protecció social i la supressió de drets laborals que està tirant endavant el Govern.

És l’hora de plantar cara i que la ciutadania d’origen immigrant s’afegeixi al crit unànime de Així no! que es donarà a la vaga general del 29 de Setembre. Aquest dia paralitzarem les nostres activitats, a les empreses públiques o privades, als comerços, als hospitals, a les empreses de serveis, de transports, a tot arreu.

Els treballadors i treballadores procedents d’altres països i altres cultures ens hem afegit al món laboral per contribuir al creixement econòmic i social d’aquest país.  Formem part de la classe treballadora i com tal, els efectes de la crisi econòmica i financera ens afecta i de manera molt greu.  Si abans de la crisi vam patir condicions de treball molt inestables, ara, amb la reforma laboral, se’ns sumaria més precarietat.

Avui son moltes les persones i famílies d’origen immigrant que estan en greu risc d’exclusió social, amb l’aigua al coll, encadenats a hipoteques, lloguers i despeses bàsiques que no poden assumir.  Encadenats als responsables de la crisi econòmica, ens volen obligar als treballadors i treballadores a pagar els excessos patronals i a viure subjectes a un règim de semi-esclavisme res gratificant.

Perquè farem la VAGA GENERAL:

• La reforma laboral facilita i abarateix l’acomiadament. Per als empresaris serà més fàcil i més barat acomiadar treballadors i treballadores. NO A L’ACOMIADAMENT LLIURE
  • La reforma laboral incrementa la temporalitat, els treballadors immigrants, els joves i les dones són les primeres víctimes de la temporalitat. NO A LA PRECARIETAT
  • La reforma laboral afecta negativament l’estabilitat administrativa dels immigrants.  Més temporalitat, més dificultats per a renovar els permisos de residència i treball. NO A LA DESESTABILITAT ADMINISTRATIVA
  • La reforma laboral permet que empreses privades de col·locació amb ànim de lucre es beneficiïn del nostre treball, es quedin part del nostre salari. NO A L’ABÚS I A L’EXPLOTACIÓ
  • La reforma laboral permet a les ETT contractar treballadors en ocupacions que comporten riscos i que són perilloses. NO A LA INSEGURETAT EN EL TREBALL
  • El Govern vol modificar el sistema de les pensions que ha estat consensuat amb els agents socials i econòmics i amb les forces polítiques. El Govern ha tornat a llançar la proposta d’allargar l’edat de jubilació de 65 a 67 anys. NO A LA MODIFICACIÓ DEL SISTEMA DE LES PENSIONS
 La crisi econòmica i financera no l’han provocat els treballadors i les treballadores, l’ha provocat el gran capital, l’especulació i un model econòmic que ha beneficiat a uns quants. SOM VÍCTIMES DE LA CRISI, QUE PAGUI QUI MÉS TÉ.