PRESENTACIÓ DEL" MANIFEST PER LA CONVIVÈNCIA I LA COHESIÓ SOCIAL" PDF Imprimir a/e

LA UGT DE CATALUNYA, LA CONC, LA CONFAVC, SOS RACISME I EL MLP FAN UNA CRIDA PER LA CONVIVÈNCIA I LA COHESIÓ SOCIAL

Demà es presenta en roda de premsa el 'Manifest per la Convivència i la Cohesió Social'   En moments de crisi com els que vivim, els riscos de generació de conflictivitat social són majors i, especialment, cap a un col·lectiu com és l'immigrant que, a Catalunya, ja supera el 15% de la població.

Les entitats signants del Manifest per la Convivència i la Cohesió Social estem convençudes que els valors de la interculturalitat i el mestissatge que aporta el fenomen migratori, són una eina de gran valor que Catalunya ha de saber aprofitar.   Per això rebutgem la instrumentalització política de la immigració, a la vegada que demanem que s'excloguin els discursos que culpabilitzen la immigració de la crisi econòmica o dels dèficits de l'estat del benestar i dels serveis públics.   La immigració ha posat sobre la taula l'existència de dèficits estructurals en el nostre model d'estat del benestar i són aquests dèficits els que, des de les administracions públiques, amb la participació i col·laboració de la societat civil i el teixit associatiu, s'han d'abordar per a trobar-hi solucions.

Catalunya és un país obert, solidari i inclusiu , per això demanem l'adhesió al manifest al màxim nombre d'organitzacions sindicals, entitats socials, municipalistes, associacions de mares i pares i a tots aquells sectors implicats en la matèria.
En els propers mesos aquestes entitats organitzarem actes públics en diverses ciutats de Catalunya per reivindicar unes polítiques públiques que afavoreixin la cohesió social i expressar el nostre compromís amb la convivència civil.

Roda de premsa 'Manifest per la Convivència i la Cohesió Social'

DIA :

dimarts , 6 de juliol de 2010
HORA: 11:30 hores
LLOC : seu SOS Racisme. c/Hospital, 49 pral. Barcelona.
Per a més informació:
Janette Vallejo, Portaveu d’AMIC-UGT de Catalunya.

Agenda d'AMIC-UGT

Sense esdeveniments