Manifest unitari pels drets i les llibertats PDF Imprimir a/e

manifest_unitari_pels_drets_i_llibertats.jpg

Les entitats socials sotasignades, representants de diferents sectors del nostre país i compromeses amb els valors de la pau i el diàleg com a principis indestriables de tota societat democràtica,

MANIFESTEM:

PRIMER: Entenem que aquesta sentència significa la culminació d’un procés de judicialització de la política, punt al qual mai no s’hauria d’haver arribat.

SEGON:

• Manifestem el nostre desacord amb la sentència, que no resol el conflicte polític, i denunciem la injustícia a la que s’enfronten totes les persones condemnades.
  • Denunciem les conseqüències greus que aquesta sentència té sobre els drets polítics de la ciutadania i els drets de manifestació, d’expressió, de lliure associació i de dissidència política, suposant un retrocés per la qualitat democràtica de la nostra societat.
  • Denunciem les greus conseqüències que la sentència té per la normalitat política a Catalunya i els seus efectes per a l’autogovern de la Generalitat.

TERCER:

• Treballarem per la llibertat dels condemnats des d’amplis espais de consens socials i polítics a Catalunya i Espanya.
  • Fem una crida als partits polítics i institucions públiques per trobar el camí de la política posant fi a la judicialització d’un conflicte polític.
  • Fem una crida a la ciutadania a participar a les mobilitzacions de tots els espais compartits que contribueixen a reforçar la cohesió i la convivència des de la fermesa en les reivindicacions dels drets democràtics i les llibertats.

El llistat d’entitats adherides el podeu consultar en aquest enllaç.