AMIC-UGT DENUNCIA L’APARTHEID POLÍTIC DE MILERS DE VEINS I VEÏNES A CASA NOSTRA PDF Imprimir a/e

Reivindiquem el dret de vot per a les persones estrangeres

som_un_mili_de_catalans_i_catalanes_som_aqu_i_volem_formar-ne_part.jpg

A les properes eleccions generals del 28 d’abril cap ciutadà o ciutadana immigrant podrà exercir el dret de vot

A les municipals del 26 de maig a Catalunya podrà votar aproximadament l’1% del total de la població estrangera extracomunitària que compta amb una autorització de residència

El proper diumenge milions de ciutadans i ciutadanes seran cridats a participar a les urnes. Malauradament, milers de veïns i veïnes a casa nostra, treballadors i treballadores immigrants, seran exclosos d’exercir un dels drets fonamentals que gaudeixen les societats democràtiques i que és el dret de vot.

El diumenge 28 d’abril de 2019 se celebraran les Eleccions Generals a Espanya en les que els ciutadans escolliran als membres del Congrés dels Diputats i del Senat. Unes eleccions per a decidir el futur polític, econòmic i social i que no haurien de ser alienes als ciutadans i ciutadanes estrangers majors d’edat residents al nostre país.

Tot i que moltes d’aquestes persones fa anys que resideixen aquí, que han establert un projecte de vida sols o amb les seves famílies, que aporten al nostre mercat laboral i, també, equilibren la demografia de la societat espanyola, que participen a les escoles, els barris, als centres de treball... se’ls continua negant drets de ciutadania plens i inclusius basats en la residència real de les persones.

La llei que regula el dret de vot en aquest país és excloent i discriminatòria. Manté a la població estrangera en l’apartheid polític.

En aquest enllaç trobareu el comunicat integre amb les nostres reivindicacions i propostes

Barcelona, 24 d'abril de 2019

Agenda d'AMIC-UGT