Vaga General
Vaga general

Rosana i Manuel Valls PDF Imprimir a/e
manuel_valls.jpgRosana viu a Barcelona des de l’any 2003. Va arribar des de Mèxic buscant una vida millor. Cada dia, Rosana va a la feina en metro, i de vegades, quan el sol esplendorós il·lumina els carrers de la ciutat, agafa el Bicing. I cada dia, també, de manera religiosa i ritual, va a l’escola a buscar al seu fill, nascut a Barcelona, de pare barceloní de naixement.

Rosana porta dos anys esperant la resolució de la seva sol·licitud de nacionalitat espanyola, i pensa que trigarà un any o dos més. Rosana estima Barcelona, viu Barcelona cada dia, fa una vida completa de barcelonina, complint amb totes les seves obligacions ciutadanes i gaudint i patint la ciutat. Malgrat això, Rosana no podrà votar a les properes eleccions municipals previstes a la primavera de 2019. Ni votar ni pertànyer a cap candidatura electoral. Rosana és legalment “estrangera”, i no hi ha cap acord de reciprocitat entre Mèxic i l’estat espanyol (article 13.2 de la constitució espanyola).

Els mitjans de comunicació anuncien la possibilitat de que l’ex-primer ministre francès Manuel Valls encapçali la llista electoral de Ciutadans al municipi de Barcelona al 2019. Desconeixem la situació jurídica del senyor Manuel Valls, si té nacionalitat espanyola o té residència a Barcelona com a ciutadà francès. El que si sabem és que malgrat haver nascut a Barcelona i tenir arrels catalanes, ha viscut sempre a França i que mai ha agafat el metro o el Bicing a la nostra ciutat per anar a treballar, o que mai es trobarà amb la Rosana o amb ningú altre a les portes de l’escola dels seus fills.

No qüestionem la possibilitat i legitimitat de Manuel Valls de presentar-se a les eleccions municipals de Barcelona. Però sí ens agradaria contrastar la realitat de la Rosana i la del Manuel Valls. Hi ha milers i milers de Rosanes a Barcelona, a Catalunya, a l’estat espanyol.

Cal debatre sobre això.

ALTRES INFORMACIONS