Iniciar sessió

Recuperar contrasenya?
Vols registrar-te? Fes-ho aquí

CARTA OBERTA DE LA UGT DE CATALUNYA PDF Imprimir a/e

logo_ugt.jpgEl nostre país viu moments molt complexos i difícils. Ens trobem davant d’una crisi social i institucional sense precedents i la UGT de Catalunya no pot ser aliena a aquesta situació.

Davant d’aquesta realitat tenim diferents reptes com a sindicat. El primer, sortir de la crisi social i revertir les retallades, efectuades tant pel Govern de la Generalitat com el de l’Estat. No podem deixar que les empreses estiguin a nivells de benefici precrisi i les nostres butxaques i condicions laborals continuen empitjorant. Però també hem d’afrontar la lluita per unes pensions dignes per ara i per demà, i les reivindicacions dels falsos cooperativistes, les empreses multiserveis, de les cambreres de pis i dels empleats i empleades públics per exigir que els retornin el que és seu, entre moltes d’altres.

Paral.lelament, el sindicalisme, des de la seva vocació internacionalista, sempre ha defensat els drets humans i ha fet seves reivindicacions històriques com la llibertat d’expressió o el dret de vaga. Malauradament, el Govern del PP ha posat aquests drets en qüestió. Cantants, tuitaires… s’afegeixen als més de 400 sindicalistes que en aquests moments tenen causes judicials obertes i que conformen un perillós escenari per un país que respecti els drets més bàsics que dibuixen una democràcia moderna.

Però no podem obviar que vivim en una societat que té problemes i que cal afrontar-los de cara. En un moment en què el conflicte a Catalunya se simplifica en blocs, la nostra organització no pren partit per cap d’ells. Així ha de ser. Som un sindicat plural i transversal que aspira a representar la totalitat de la classe treballadora. I és la pròpia naturalesa del nostre sindicat que ens situa en una posició privilegiada i que en moments de conflicte ens dona l’oportunitat de tenir un paper fonamental per bastir ponts. No és el moment d’adoptar posicions numantines ni confrontades. És el moment de trobar els punts que ens uneixen com a societat i com a sindicat, i de reivindicar el diàleg i la negociació com a principals eines per solucionar el conflicte.

Sense oblidar quina és la nostra agenda sindical prioritària, que alguns voldrien esborrar, que a curt termini és la manifestació convocada per UGT i CCOO en defensa de les pensions per al 14 d’abril, cal demostrar la nostra capacitat de mobilització. I, sobretot, el 1r de Maig. Si hi ha una data imprescindible per al sindicalisme, és el 1r Maig. És el dia de la classe treballadora, i aquest any, més que mai, el 1r de Maig ha de fer una demostració de la nostra capacitat de mobilitzarnos, de la nostra força sindical.

Aquests dies la direcció de la UGT de Catalunya ha pres determinades decisions que entenem que han estat controvertides i que part de la nostra militància no ha compartit. És per aquest motiu que et volem fer arribar les raons per les quals hem decidit participar en l’Espai Convivència i Democràcia i a la manifestació del pròxim 15 d’abril.

...

En aquest enllaç trobareu el text integre Carta Oberta de la UGT de Catalunya