Vaga General
Vaga general

LA REALITAT DELS MENORS NO ACOMPANYATS PDF Imprimir a/e

Arran de les informacions als mitjans de comunicació sobre un allau en l’arribada de persones menors estrangeres no acompanyades a Catalunya, AMIC- UGT vol fer-se ressò d’aquesta realitat i posar damunt la necessitat i l’obligació de donar resposta des de les administracions públiques i la societat civil.

Segons la Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA) de la Generalitat de Catalunya, estem davant d’una “emergència de país”, amb l’arribada aquest any 2017 de 1116 menors fins octubre, amb un flux  cada vegada més intens. Aquest fet col·lapsa els espais d’acolliment de menors a Catalunya i produeix situacions flagrants, com menors dormint al terra de dependències dels Mossos d’Esquadra a la Ciutat de Justícia, en espera de les proves forenses per determinar l’edat biològica.

La majoria d’aquests menors arriben via Marroc, ja siguin nacionals d’aquest estat o d’altres estats d’Àfrica o Àsia. Es tracta d’un col·lectiu amb uns nivells de vulnerabilitat extrems, en molts casos en situacions d’exclusió social ja des del lloc d’origen. Aquests nois (en un 97% homes) es veuen abocats a la supervivència més crua, al consum de drogues, a la manipulació i abús per part de xarxes delictives, a l’exclusió formativa i laboral i a situacions molt complicades que dificulten el seu futur i integració social.

AMIC- UGT no està especialitzat en abordar les necessitats dels menors immigrants no acompanyats, però com entitat que treballa per a la integració de la població immigrada, sí vol sensibilitzar sobre aquesta realitat. D’altra banda, molts d’aquests menors, a l’hora d’arribar a la majoria d’edat, presenten situacions d’irregularitat documental i/o sobrevinguda que dificulten més si s’escau la seva greu situació personal.

Enllaços notícies Menors no acompanyats:

ALTRES INFORMACIONS