La UGT exigeix la ratificació del C189 de l’OIT per augmentar la protecció en el treball domèstic PDF Imprimir a/e

treball_domestic

Avui 16 de juny commemoren sis anys des de l’adopció del Conveni 189 de l’Organització Internacional del Treball sobre treball digne per a les treballadores i treballadors domèstic, l’únic instrument internacional que estableix una regulació sobre aquest sector d’activitat, que tal i com està regulat inclou tant les tasques domèstiques com les de cura a les persones, però encara a Catalunya i a Espanya no s’ha ratificat aquest conveni.

A Catalunya, 68.100 persones estan afiliades al Sistema Especial d’Empleades i Empleats de la Llar, i d’aquestes pràcticament la majoria són dones, el 93,5%. No podem entendre l’evolució del treball domèstic i de les seves condicions de treball sense entendre que és un treball realitzat majoritàriament per dones, i en gran mesura, per dones migrants (el 50%). I és que a Catalunya, la carència de la cobertura de necessitats a través dels serveis socials se soluciona amb el treball domèstic.

És per aquest motiu, que la UGT de Catalunya instem a que s’iniciïn els tràmits per a procedir a la ratificació del Conveni 189 de l’OIT i avançar, així, en la progressiva equiparació de drets entre les persones treballadores de la llar, fonamentalment dones  estrangeres, i la resta de treballadors. Amb la ratificació d’aquest conveni s’augmentaria la protecció d’un sector altament precaritzat, feminitzat i empobrit. A més de ser un sector amb els salaris més baixos i amb altes taxes de parcialitat, no està acollit al sistema de prevenció de riscos laborals, no hi ha casualitat en l’extinció del contracte i no tenen protecció per desocupació.

Més sobre aquest article a: http://www.ugt.cat/exigim-la-ratificacio-del-conveni-189-de-loit-per-augmentar-la-proteccio-en-el-treball-domestic/

Agenda d'AMIC-UGT

Sense esdeveniments