JORNADA EN DEFENSA DELS DRETS DELS REFUGIATS PDF Imprimir a/e

porta-retalls01.jpg

Amb motiu del Dia mundial de les persones refugiades avui dimarts, 20 de juny, la UGT de Catalunya organitza l’acte “Jornada en defensa dels drets dels refugiats”, que vol ser un homenatge als refugiats i refugiades d’abans i d’ara, tot fent un paral·lelisme històric amb els exiliats de la guerra civil i els exiliats i refugiats actuals.

Al vestíbul de la UGT de Catalunya (Rambla Santa Mònica, 10. Barcelona) es podrà visitar fins al 31 d'agost l’exposició “Història i compromís de les Germanes Úriz”. Les germanes Úriz, Pepita i Elisa, van ser pioneres de la renovació pedagògica i lluitadores pels drets de les dones i els infants. D’origen navarrès, van exercir com a professores a les escoles de magisteri de Girona, Lleida, Tarragona i Barcelona durant bona part del primer terç del segle XX, abans d’emprendre el camí d’un exili sense retorn. Durant els anys de la Segona República van ser impulsores de les primeres organitzacions feministes i de la FETE, el sindicat del professorat de la UGT.