PRESENTACIÓ DE LA MEMÒRIA D'ACTUACIONS D'AMIC-UGT A LLEIDA, 2016 PDF Imprimir a/e

IMG_4591

L’Associació d’Ajuda Mútua d'Immigrants i la UGT-Terres de Lleida hem presentat el dilluns 29 de maig els resultats de la Memòria corresponent al 2016, que recull les atencions a usuaris i usuàries immigrants a la Província de Lleida. El treball s’ha pogut portar  a terme gràcies al suport de la Diputació de Lleida, l'Ajuntament de Lleida i la Generalitat Catalunya.

L’AMIC-UGT atén 1.830 persones immigrades durant el 2016 a Lleida, la majoria interessades en obtenir la nacionalitat espanyola L’AMIC-UGT va atendre va incrementar durant el 2016 el nombre d’usuaris que va atendre a les comarques de Lleida, arribant a les 1.212, segons es desprèn de la memòria del servei que s’ha presentat aquest dilluns a la capital del Segrià. En concret, va rebre 1.517 visites i va atendre 1.830 consultes de persones immigrades, a les quals s’adreça aquest servei de l’organització sindical. El perfil dels usuaris és d’una persona d’entre 25 i 39 anys, sobretot homes (un 61% del total) amb més de deu anys de residència a l’Estat. Tot i això, cal destacar també l’increment de les atencions a persones de 40 a 64 anys, així com les facilitades a persones nouvingudes amb menys d’un any de residència a Catalunya o a l’estat espanyol.

La majoria dels usuaris atesos a la demarcació de Lleida són treballadors del sector agrari originaris del Marroc (30,6% del total), del Senegal (13,5%) i de l’estat espanyol, en aquest darrer cas, persones que han obtingut la nacionalitat en els últims anys o bé que disposen de doble nacionalitat. El tràmit per obtenir la nacionalitat degut a la reforma dels mecanismes per accedir a la ciutadania espanyola per residència, encapçala les consultes rebudes per aquest servei a Lleida. També destaca l’augment de la població en ‘irregularitat sobrevinguda’ que acudeix a l’AMIC-UGT, és a dir, persones que han patit la pèrdua de la seva regularitat administrativa després d’anys en situació de residencia legal a Lleida per no reunir els requisits econòmics i socials en quedar-se sense feina per tal de poder renovar la seva autorització. L’AMIC-UGT compta amb quatre oficines d’atenció a les comarques lleidatanes, en concret a Lleida, Tàrrega, les Borges Blanques i Sort.

Memòria d'AMIC-UGT comarques de Lleida