MESURA PER AFAVORIR LA REGULARITZACIÓ I LA IRREGULARITAT SOBREVINGUDA PDF Imprimir a/e

AMIC- UGT DE CATALUNYA VALORA POSITIVAMENT LA MESURA DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA PER A AFAVORIR LA REGULARITZACIÓ DELS VEÏNS I VEÏNES DE BARCELONA I PREVENIR L’IRREGULARITAT SOBREVINGUDA

Ahir l’Ajuntament de Barcelona va presentar un pla per afavorir la regularització dels veïns i veïnes de Barcelona i prevenir la irregularitat sobrevinguda. Una mesura que dóna resposta a les dificultats de moltes persones estrangeres per aconseguir regularitzar-se o mantenir les seves autoritzacions de residència i treball al no poder complir els requisits (principalment econòmics) que els demana la llei d’estrangeria.

Des de l’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC - UGT  de Catalunya) fa temps que ho venim denunciant. Entre la població atesa per l’entitat, en tres anys s’ha duplicat la població en irregularitat sobrevinguda, del 7,47% en el 2013 al 14,10% en el 2016. Moltes d’aquestes persones porten anys vivint al nostre país, molts amb fills i altres familiars que depenen de la seva situació administrativa i que, en conseqüència, també cauen en la irregularitat sobrevinguda.

Aquesta situació els exposa clarament a  l'exclusió i posa en evidència els efectes negatius de la normativa d’estrangeria, així com la necessitat de debatre-la des d’un punt de vista social i no instrumental de la immigració.

Des de l’AMIC - UGT de Catalunya valorem molt positivament la mesura de l’Ajuntament de Barcelona, que ha comptat amb les aportacions de les entitats que conformem la Comissió Permanent del Consell Municipal d’Immigració.

Més informació:

Agenda d'AMIC-UGT