Legislació i impresos

Fulls informatius

RODA DE PREMSA A VILAFRANCA DEL PENEDES PDF Imprimir a/e

1 DE CADA 6 IMMIGRANTS ATESOS PER LA UGT A L'ALT PENEDÈS I EL GARRAF TREBALLA SENSE CONTRACTE

La UGT i AMIC presenten divendres a Vilafranca del Penedès una campanya contra l'explotació laboral de les persones estrangeres - El sindicat va atendre l'any passat 3.084 consultes d'aquest col·lectiu.

La UGT de l'Anoia, Alt Penedès i Garraf i l'AMIC presentaran divendres en roda de premsa a Vilafranca del Penedès la campanya del sindicat per denunciar l'explotació laboral que pateixen les persones estrangeres i sensibilitzar els propis treballadors afectats perquè ho denunciïn, ja que pot derivar en la seva irregularitat i expulsió del país.

A la roda de premsa hi intervindran Francesc Rica, secretari general de la UGT de l'Anoia, Alt Penedès i Garraf; David Papiol, president de l'Associació d'Ajuda Mútua d'Immigrants a Catalunya (AMIC - UGT de Catalunya), i Farah Lagouit, assessora en estrangeria i representant d'AMIC al territori.

A la roda de premsa també es presentarà la memòria 2016 de l'AMIC a l'Alt Penedès i el Garraf. Durant l'any passat l'AMIC ha atès 1.771 visites que han comportat 3.084 consultes i 4.988 serveis. Les consultes més habituals han estat l'assessorament sobre les targetes de familiar de comunitari, el tràmit de la nacionalitat i l'arrelament social.

A més, en tres anys s'ha duplicat la població en situació d'irregularitat sobrevinguda, que ja representa el 4,83% del total de la població atesa per AMIC, i 1 de cada 6 treballadors atesos ho fa sense contracte.

Roda de premsa: presentació campanya contra l'explotació laboral de persones estrangeres.

DIA: divendres, 10 de març de 2017

HORA: 11 hores

LLOC: seu de la UGT (Plaça del Penedès, 4, 2n pis, Vilafranca del Penedès).