LA UGT DE CATALUNYA I AMIC POSEN EN MARXA UNA CAMPANYA CONTRA L’EXPLOTACIÓ LABORAL DELS ESTRANGERS PDF Imprimir a/e

roda_de_prensa__campaa_explotacin_laboral.jpg

La UGT de Catalunya i l'AMIC (Associació d'Ajuda Mútua d'Immigrants a Catalunya) hem posat en marxa una campanya per denunciar l'explotació laboral que pateixen les persones estrangeres i sensibilitzar els propis treballadors afectats perquè ho denunciïn, ja que pot derivar en la seva irregularitat i expulsió del país.

En aquest enllaç trobareu els materials de la campanya: cartells i díptics en castellà, català, anglès i francès.

En aquest altre enllaç trobareu un informe amb algunes dades de la situació laboral de les persones estrangeres al nostre país

El 16,75% de les persones estrangeres ateses a les oficines d’AMIC – UGT de Catalunya durant l’any passat declaraven treballar de manera irregular. A més, en tres anys s’ha duplicat la població en irregularitat sobrevinguda (del 7,47% de la població atesa el 2013 al 14,10% el 2016), que ha patit la pèrdua de la seva regularitat administrativa després d’anys en situació de residencia legal per no reunir els requisits econòmics i socials per a renovar la seva autorització, generalment per no disposar d’un contracte de treball.

Segons dades oficials, l’any passat més del 70% de les autoritzacions de treball van ser per a ocupacions de baixa qualificació, i el 50% d’aquestes, per a personal domèstic i de neteja, fet que no correspon amb els nivells de formació del col·lectiu. Un altre dada que demostra la discriminació i explotació laboral que pateixen és que el salari mig de la població estrangera és un 31% inferior al salari mig nacional, i que les dones estrangeres (doble bretxa salarial) cobren un 40% menys que els homes espanyols i un 18% menys que els homes estrangers.

Roda de premsa "Perill, explotació laboral de persones estrangeres"

Comparteix amb els teus AMICS

#denunciaexplotaciolaboral