AMIC – UGT GUARDONADA AMB EL PREMI DEL CONSELL MUNICIPAL D’IMMIGRACIÓ DE BARCELONA, 2015 PDF Imprimir a/e

reconeixement_consell_municipal_dimmigraci_de_barcelona3.jpg

RECONEIXEMENT A L'ENTITAT PER LA SEVA TASCA EN L'ÀMBIT DEL DRET A VOT I LA PARTICIPACIÓ POLÍTICA DE LES PERSONES IMMGRADES

Ahir a la tarda, en l’acte d’entrega del 7è Premi del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona (CMIB), presidit l’alcaldessa de Barcelona, s’ha reconegut a l’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC-UGT de Catalunya) per la seva tasca en l’àmbit dels drets polítics de les persones estrangeres.

L’acte del premi, que es realitza de forma anual, és un compromís adquirit per l’Ajuntament de Barcelona amb el Consell Municipal d'Immigració, i pretén valorar principalment els treballs o la feina feta per tal d’assolir la integració real de les persones immigrades en tots els àmbits de la vida ciutadana de Barcelona. Aquest any es va establir reconèixer públicament la feina feta per una entitat o projecte en l’àmbit del dret a vot i la plena ciutadania de les persones immigrades.

Aquest any s’han presentat vuit candidatures d’entitats de la ciutat, sent AMIC-UGT l’entitat guanyadora del 7è premi del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona, amb una dotació econòmica de 6.000 euros.

Amb una Menció especial de les entitats del CMIB s'ha reconegut a ACATHI, l'associació catalana dedicada a la integració de la comunitat migrant LGTBI, amb un premi de 1.500 euros. També, el CIDOB (Barcelona Center for International Affairs) ha rebut la menció especial en la 7è edició dels premis del Consell.

Des de fa més de 10 anys AMIC – UGT  treballa per posar a l’agenda pública els drets polítics de la nova ciutadania. D’una banda, generant sensibilització i debat sobre la necessitat d’avançar en la incorporació de drets polítics per a tothom, per una altra, informant en cada procés electoral de les possibilitats de participació de les persones estrangeres. Per AMIC-UGT és clau que les persones estrangeres siguin subjectes o actors de la seva història, que lluitin pels seus drets, però també considera molt important que entitats i organitzacions socials s’involucren en aquesta lluita. Es tracta de generar sinergies entre els diversos col·lectius de l’àmbit local, que aposten per una veritable integració de la població i per una societat que avanci en democràcia.

Si voleu conèixer més sobre la trajectòria d'AMIC-UGT entorn a l reivindicació de drets polítics per a les persones estrangeres, podeu trobar més informació a continuació:

Agenda d'AMIC-UGT

Sense esdeveniments