COMUNICAT DE LA TAULA DE CIUTADANIA I IMMIGRACIÓ PDF Imprimir a/e

La Taula de Ciutadania i Immigració aprova un document valoratiu sobre la reforma de la Llei d'estrangeria .

Lamenta les restriccions al dret a viure en família i l'ampliació del termini màxim d'internament. Valora que les persones reagrupades obtinguin automáticament l'autorització de treball, tot i les possibles limitacions durant el primer any de residéncia. Ha traslladat aquestes propostes als grups parlamentaris de les Corts espanyoles perquè les tinguin en compte en la fase final de la negociació

La Taula de Ciutadania i Immigració, òrgan assessor i consultiu de la Generalitat de Catalunya en l'àmbit migratori integrat pels actors més representatius del sector, acaba d'aprovar un document valoratiu di de consens sobre el Pojecte de reforma de la Llei d'estrangeria en discussió a les Corts espanyoles.

El grup de treball que ha elaborat aquest text, integrat per entitats i agents socioeconómics, ha posat de relleu principalment tres punts que han obtingut l'acord de totes les parts:

1. Lamentar les restriccions al dret a viure en família: pel que fa als ascendents, s'exigeix que la persona sol·licitant del reagrupament sigui resident de llarga durada (mínim cinc anys, fins ara un) i que l'ascendent a reagrupar sigui major de 65 anys
  2. Lamentar l'ampliació dels terminis d'internament de persones en situació irregular: amplia fins a 60 dies la duració màxima de privació de llibertat per una infracció administrativa.
  3. Valorar l'obtenció automàtica de l'autorització de treball per les persones reagrupades (cònjuges i fills), tot i els possibles límits que podesn establir-se durant el primer any: la Taula valora positivament que la reforma faciliti l'autorització de residència i treball a les persones reagrupades en edat activa (fins ara només obtenien la residència, dificultant la seva integració sociolaboral), tal i com recull el Pacte Nacional per a la Immigració, tot i que lamenta la possibilitat que el reglament limiti, durant el primer any, l'accés allocs de traball de difícil cobertura.

Aquestes propostes, justament amb la resta de punts analitzats en el document valoratiu de la reforma d'estrangeria, s'han traslladat a tots els grups parlamentaris amb representació catalana a les Corts espanyoles perquè les tinguin en compte durant la fase final de la negociació

La Taula de Ciutadania i Immigració esta integrada per: Associació Catalana de Municipis, Federació de Municipis de Catalunya, Foment del Treball, PMEC, UGT Catalunya, CC.OO., Unió de Pagesos, ASAJA, Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat, Taula d'Entitats del Tercer Sector, Càritas, Creu Roja, Òmnium Cultural, Federació d'Associacions de Veïns d'Habitatge Social de Catalunya, Fundació Sergi, SOS Racisme, Associació de Treballadors Pakistanesos a Catalunya, Associació Cultural Ibn Batouta, Federació d'Entitats Llatinoamericanes de Catalunya, Federació d'Entitats Peruanes de Catalunya, Coordinadora d'Associacions Senegaleses, Associació de Dones Xineses a Catalunya, Taghras-Espai Amazic i Associació Romanesa de Catalunya.

Agenda d'AMIC-UGT

Sense esdeveniments