Vaga General
Vaga general

Què fem? PDF Imprimir a/e

A fi de donar resposta a les demandes i necessitats de la població migrant, des d'AMIC desenvolupem els següents serveis i projectes:

SUPORT I ASSESSORAMENT JURÍDIC EN TEMES D’ESTRANGERIA

Un assessor especialitzat en la matèria t’orientarà sobre les situacions administratives que contempla la Llei d’estrangeria espanyola, el règim comunitari i altres legislacions d’interès.   Entre altres qüestions, et podràs informar sobre:

• Autoritzacions de treball i/o residència i renovacions
  • Accés a la situació administrativa regular (arrelament)
  • Procediments de reagrupament familiar
  • Nacionalitat
  • Règim comunitari
  • Modificacions de targeta, visats d’estudiants, etc.

A les nostres oficines, a més de rebre la informació que necessites, podràs accedir a un servei integral on l’assessor t’orientarà sobre els passos que has de seguir per a la tramitació dels procediments o, en el seu cas, tramitarà el teu expedient, revisarà la documentació que has de presentar, gestionarà la concessió d’una cita prèvia amb l’Oficina d’Estrangers de la Subdelegació del Govern pertinent, entre altres molts serveis.   Serveis que també oferim a entitats i institucions locals quan ho requereixen.

A tot els punts d'atenció cal demanar cita prèvia.

SERVEI D’ASSESSORAMENT I ORIENTACIÓ SOCIOLABORAL PER A L’EMIGRACIÓ

Amb aquest servei AMIC-UGT no pretén promoure la mobilitat o emigració com a solució als problemes del mercat laboral a Catalunya i a Espanya, sinó simplement donar suport a aquelles persones que han pres la decisió de marxar, oferint la informació bàsica a tenir en compte abans d’iniciar el viatge i donant recomanacions sobre la millor manera de fer front a aquest repte amb garanties.

• Abans de marxar el que has de saber...
  • Els espanyols nacionalitzats poden marxar a treballar a un altre país de laUE?
  • Si estàs cobrant una prestació d’atur, pots marxar a treballar fora?
  • Quan temps pot un estranger, amb permís espanyol, residir a l’estranger?
  • Quina mena de documentació es requereix als nacionals espanyols que esdesplacen a l’estranger per viure i/o residir?
  • Vols acreditar la teva formació professional i no saps per on començar?
  • Coneix els recursos per a la recerca de feina a Europa: Xarxa Eures i altrescanals

HOMOLOGACIÓ I CONVALIDACIÓ DE TITOLS UNIVERSITARIS I NO UNIVERSITARIS

L'Associació AMIC-UGT, des de fa molts anys i de forma pionera a Catalunya, disposa d'un servei especialitzat en l'orientació per a l'homologació i convalidacions de titols d'estudis estrangers tant universitaris com no universitaris, un servei que considerem imprescindible per fomentar l'igualtat d'oportunitats.

• A qui va dirigit? El servei d'AMIC-UGT va dirigit a tota aquella persona estrangera amb estudis oficials cursats al país d'origen o a un altre país, que vulgui obtenir el reconeixement oficial de la seva equivalèncioa amb un determinat titol espanyol.
  • Què oferim? Un servei integral i personalitzat que comprèn: la informació inicial sobre l'homologació o convalidació, els requisits, la revisió de la documentació acadèmica. La formalització d'impresos i muntatge de l'expedient, fins a la seva presentació davant les administracions competents.
  • Portem un seguiment administratiu cas per cas, realitzant consultes directes a l'Àrea Funcional d'Alta Inspecció d'Educació (Ministeri d'Educació), així com al Servei d'Ensenyament de la Generalitat. Alhora fem tota classe d'escrits requerits durant el procés d'homologació fins a l'obtenció de la credencial.

Nota: Aquest servei es dóna únicament a les següents oficines

• AMIC (seu). Rambla Santa Mònica,10. Barcelona. Demanar cita prèvia: 93 303 68 41 / Aquesta adreça de correu electrònica està protegida contra els robots d'spam, necessites activar Javascript per veure-la
  • Al SAIER (Ajuntament de Barcelona). Paral·lel 202. Dilluns – Dijous (9-19h). Divendres (9-14h).  C/Font Honrada, 10. Cal demanar cita prèvia.

SERVEI D’ORIENTACIÓ FORMATIVA*

A l'AMIC també podràs accedir al servei d’orientació formativa on trobaràs recursos i instruments per facilitar la millora del teu perfil professional.

T'informarem sobre:

• Formació reglada: educació obligatòria i postobligatòria (ESO, Btxillerat, Formació Professional, Estudis Artístics, Universitat, Màsters...)
  • Formació no reglada: cursos professionalitzadors, de coneixements diversos, formació ocupacional, formació contínua, Plans d'Ocupació (PO), Tallers d'ocupació, programes de qualificació professional inicial (PQPI), etc.
  • Formació instrumental: Idiomes, informàtica, alfabetització, capacitacions específiques (carnet de manipulació d'aliments, carnets de conducció de vehicles, etc.)
  • Altres: curs oferts per centres cívics, associacions, etc.
  • Itineraris formatius que treballen conjuntament amb la persona usuària del servei.

* Aquest servei es dóna a través del Servei d'Atenció als Immigrants Estrangers i Refugiats (SAIER), de l'Ajuntament de Barcelona.

SUPORT A LA RECERCA DE FEINA*

Des d'aquest servei d'ofereixen tècniques i eines de recerca de feina. Concretament es fa assessorament individualitzat a les persones immigrades sobre:

• Informació sobre el mercat laboral (sectors i perfils professionals amb més demanda laboral, etc.)
  • Orientació sobre els canals per a la recerca de feina. Informació sobre les borses de treball i ofertes laborals (a través d'internet, en borses pròpies d'entitats, directament a les empreses, Serveis d'Ocupació de Catalunya, etc.)
  • Tècniques per afrontar l'entrevista de feina
  • Suport i orientació per a la redacció del currículum i la carta de presentació o motivació
  • Orientació i consells pràctics sobre la confecció del currículum vitae.
  • Altres

Nota: AMIC no disposa de borsa de treball pròpia.

INFORMACIÓ SOBRE L'ACCÉS  L'HABITATGE*

En el servei integral que ofereix AMIC, les persones immigrades podran assessorar-se sobre:

• Els recursos i circuits per on passar per trobar un habitatge (Oficines Locals de l'Habitatge, com sol·licitar un pis de protecció oficial, Borses de Mediació de Lloguer Social, ADIGSA, Xarxa de pisos inclusió, Projecte "Habitatge compartit", Entitats amb pisos tutelats com Benallar, Serveis Socials, Dispositius de Primera Acollida, Centres Residencials, etc.)
  • Ajudes existents: informant sobre els requisits, impresos, terminis Renda Bàsica d'Emancipació, Prestacions permanents d'urgencia).
  • Organitzacions, premsa i webs especialitzades on cercar un pis
  • Els drets i deures bàsics (arrendatari o comprador i arrendador o venedor)
  • Aspectes bàsics a tenir en compte abans de comprar o llogar un pis
  • Demandes de com procedir davant pràctiques abusives. Derivacions en alguns casos concretes amb: OMIC, Agencia Catalana del Consum, Oficina per a la No Discriminació, Serveis de Mediació en Habitatge de l'Ajuntament de Barcelona, Servei d'Orientació jurídica)

Nota: AMIC no disposa de borsa d'habitatge pròpia.

ESPAI D'AUTOCONSULTA*

Com que buscar feina, habitatge o formar-se no és cosa d'un dia, oferim un espai perquè els usuaris i usuaries puguin accedir de manera autònoma i continuada a eines i recursos per la recerca de feina, l'homologació i convalidacions de titols estrangers, formació i habitatge, fins que aconsegueixen el seu objectiu. Tenen a la seva disposició: ordinador amb internet (amb enllaços a borses de feina, a borses d'habitatge, etc.), premsa especialitzada, platilles de currículums, telèfon, fax i altres recursos de suport.

PROJECTES DESTINATS A LA SENSIBILITZACIÓ, AL TREBALL COMUNITARI I LA MEDIACIÓ INTERCULTURAL

En l’activitat diària d’AMIC considerem que és fonamental participar en el procés de construcció col·lectiva d’un nou model de convivència a partir d’accions com ara:

• Crear espais de col·laboració i coneixement mutu.
  • Potenciar la participació de les persones immigrades en el teixit associatiu i en el moviment sindical.
  • Fomentar entre les associacions i els usuaris del servei l’ús d’espais que no estan relacionats directament amb el fenomen migratori.
  • Promocionar la normalització de la immigració a Catalunya.
  • Col·laborar amb els mitjans de comunicació per procurar que es faci un tractament realista del fenomen migratori.
  • Treballar contra els rumors i estereotips sobre la immigació.
  • Organitzar i participar en jornades i congressos relacionats amb la immigració.
  • Elaborar i fer difusió de protocols d’actuació per empreses amb plantilles interculturals.
  • Dur a terme campanyes de defensa de drets socials, polítics i econòmics dels immigrants.
  • Exposicions fotogràfiques i altres activitats de sensibilitzacio social

FORMACIÓ I CONSULTORIA

Servei que s’adreça a professionals de les institucions i les entitats socials.  Consultoria a professionals sobre la realitat migratòria i sobre la situació documental de les persones immigrades. Sessions i tallers informatius públics.   I totes aquelles accions que puguin ajudar a la construcció d’una cultura de la diversitat.

Amb el suport de:

Ajuntament de Barcelona

Ajuntament d’Esplugues de Llobregat

Ajuntament de La Llagosta

Ajuntament de L’Hospitalet

Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols

Ajuntament de Tarragona

Ajuntament de Terrassa

Ajuntament de Vic

Consell Comarcal del Garraf

Consell Comarcal de les Garrigues