UGT DE CATALUNYA A LA CONCENTRACIÓ DE SOLIDARITAT AMB LA RESISTÈNCIA CIVIL DE TUNÍSIA I ALGÈRIA PDF Imprimir a/e
               El dijous dia 13 de gener a les 19h a la Pl. Sant Jaume.

El secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, farà una intervenció aquesta tarda durant la concentració que diferents entitats socials han convocat a les 19 hores a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona en solidaritat amb la joventut i la resistència civil a Tunísia i Algèria.

Amb aquest acte es vol mostrar el rebuig a la violenta repressió de les protestes en demanda de millores socials i llibertats; repressió que ha causat en els darrers dies més de mig centenar de morts a Tunísia i prop d'una desena a Algèria.

Manifest

Davant de la violenta repressió dels estats tunisià i algerià de les legítimes protestes en demanda de millores socials i llibertats; repressió que ha causat en els darrers dies més de mig centenar de morts a Tunísia i prop d'una desena a Algèria;

Les associacions sotasignants

• fem nostres les reivindicacions d'aquestes mobilitzacions pel dret al treball i a guanyar-se la vida dignament; per una justa redistribució de les riqueses; contra la corrupció i el nepotisme
  • denunciem l'actitud dels poders que responen a les demandes de les seves ciutadanies amb bales, detencions, intimidació i repressió
  • denunciem la greu repressió de l'estat tunisià i algerià envers els periodistes i envers qualsevol mitjà independent
  • condemnem els greus crims comesos per les forces militars i policials
  • demanem l'alliberament immediat i la fi de les persecucions contra els manifestants
  • reclamem que els responsables de la repressió i de la violència contra la població civil siguin jutjats
així mateix,
  • exigim al govern català, a l'estat espanyol i a la Unió Europea una condemna unànime i efectiva d'aquesta repressió i demanem que es revisin les relacions econòmiques, polítiques i diplomàtiques amb aquests règims autoritaris, fent efectiu l'article 2 de respecte dels drets humans i llibertats a què es comprometeren en el marc dels Acords Associació UE-Tunísia i UE-Algèria.
Per tot això,
  • fem una crida a la població catalana a mostrar la seva solidaritat amb les lluites per les llibertats i per una major justícia social d'aquestes poblacions veïnes i per respondre a les agressions contra sindicalistes, advocats, mitjans independents, associacions i partits solidaris amb aquestes revoltes.
Primeres adhesions: AEDI- AFD- APEC - Associació Pas de Tortuga- Cornellà Sense Fronteres- CNLT- CTD- En Lluita- Entrepobles- Esquerra Unida i Alternativa/EUiA- IAC- ICV- Observatori DESC- Papers i Drets per Tothom- Revolta Global-Esquerra Anticapitalista- SICOM- SODEPAU – Via Democràtica-Catalunya