AMIC-UGT ACUSA GARCIA ALBIOL DE POSAR EN PERILL LA CONVIVÈNCIA I LA COHESIÓ SOCIAL PDF Imprimir a/e

L'AMIC-UGT de Catalunya qualifica d'irresponsable la campanya electoral endegada ahir pel líder del PP de Badalona, Xavier Garcia Albiol, perquè posa en perill la convivència i la cohesió social, estigmatitza un col·lectiu i afavoreix el discurs xenòfob al vincular la immigració a la inseguretat.

A pocs mesos de les properes eleccions municipals, el Partit Popular de Badalona, en la seva cursa frenètica per aconseguir més vots i oblidant la seva responsabilitat política, arremet de nou contra la població immigrada al vincular-la amb la inseguretat, aquest cop mitjançant un fulletó titulat "¿I el teu barri és segur?"

Per a l'AMIC-UGT de Catalunya aquestes accions, lluny de donar respostes als problemes reals dels ciutadans, generen conflictes en el carrer, a l'escola, a la feina i als barris, i contribueixen a la fractura social. Intenten aconseguir un rèdit electoral a partir del descontentament social, i ho fa a través d'arguments del tot demagògics, cosa que els fa formar part d'aquells grups polítics que contradiuen els pactes assumits per evitar que precisament la immigració es converteixi en un element per aconseguir vots.

La societat catalana no pot veure's sotmesa a aquest joc brut, a la propagació de discursos xenòfobs que promou la dreta i que posen en perill la convivència i la cohesió social, i atempten contra la dignitat de les persones i criminalitzen un col·lectiu.

Des de l'AMIC-UGT reivindiquem:

• Un compromís ferm del nou govern de la Generalitat, dels partits polítics democràtics, de la societat civil i sindicats, per continuar avançant en les mesures que promou el Pacte Nacional per la Immigració.
  • Una actitud contundent contra aquelles propostes o discursos que promouen l'odi, la discriminació o la criminalització de qualsevol membre o grup de la nostra societat per motius d'ètnia, nacionalitat, cultura o religió. Si és necessari, aplicar els instruments legals existents recollits en el Codi Penal (articles 510 i 607.2), per condemnar la incitació a l'odi racial entre col·lectius.
  • Una àmplia participació política que canvïi el curs de la història. És necessari recordar que una part important de la població immigrada podrà, pròximament, acudir a les urnes per votar en les eleccions municipals, i queden 3 dies perquè finalitzi la inscripció al Cens electoral dels nacionals amb acords bilaterals amb Espanya i que compleixin amb els requeriments per poder votar.

Més informació:

Janette Vallejo, Portaveu d'AMIC-UGT.  Tel: 933046841 / 690364920